29 januari 2019

Persbericht – Directiewisseling ABT B.V.

29 januari 2019, Velp – Met ingang van 1 januari 2019 heeft een directiewisseling plaatsgevonden bij ABT. Gerard Doos, de afgelopen jaren Algemeen Directeur van ABT én voorzitter van het bestuur van Oosterhoff Group, zal zich vanaf deze datum volledig focussen op de verdere ontwikkeling en groei van Oosterhoff Group. De rol van Algemeen Directeur wordt vanaf deze datum overgenomen door Michiel Wentges, die vanaf 1 juli 2018 al was toegevoegd aan de directie van ABT. Samen met Rudi Roijakkers zal hij zich de komende jaren richten op de verdere uitbouw van de marktpositie van ABT.

Gerard Doos startte zijn loopbaan bij ABT in 1988 en zat vanaf januari 2013 in de Algemene Directie. Ook was hij tot 2012 Algemeen Directeur van ABT België. Vanaf de oprichting van Oosterhoff Group in 2016, bekleedt hij ook de functie van voorzitter van het bestuur van Oosterhoff Group.

Visie op de toekomst

Nu scheidend directeur Gerard Doos een stap terug doet, laat hij een nieuw bestuursmodel na. Michiel en Rudi lichten toe: ‘Wij zullen de enorme verandering die de organisatie de afgelopen tijd heeft doorgemaakt, blijven optimaliseren. Over een jaar weten we niet anders, maar het is ongelooflijk wat we in korte tijd samen bereikt hebben. De traditionele zuilen zijn afgebroken waarna we vervolgens verder hebben gebouwd aan een projectorganisatie. Projectmatig werken is inmiddels gemeengoed in onze wereld. Dat we onze volledige organisatie in het teken stellen van integrale projecten, is in onze ogen niet meer dan een logische ontwikkeling. Specifieke technische kennis wordt optimaal ingezet en daar plukken onze opdrachtgevers de vruchten van. Op de lange termijn is deze verandering zelfs noodzakelijk. Bijvoorbeeld met het oog op het aantrekken van de beste mensen. Hen willen we een plek bieden waar ze kennis kunnen halen en brengen. Vanuit samenwerking in verschillende kennisgroepen leggen ABT’ers de verbindingen voor integrale projecten. Inmiddels maken integrale projecten al een groot deel uit van de omzet van ABT; de verbinding van kennis tussen die projecten is de uitdaging waar we voor staan. Met als ultieme doel: het creëren van maximale waarde voor onze opdrachtgevers.’

Michiel Wentges is zijn loopbaan gestart bij HBG (tegenwoordig BAM) en is na zijn overstap naar Multi Vastgoed directeur geworden van Van Hoogevest Bouw. Vanaf 2010 was hij directeur en medeaandeelhouder van BOB Advies, dat later is opgegaan in bbn adviseurs. ABT en bbn adviseurs maken beiden onderdeel uit van Oosterhoff Group, consultants & engineers.

Over ABT B.V.

ABT levert als onafhankelijk adviesbureau toegevoegde waarde aan de gebouwde omgeving. Voor zowel gebouwen als infrastructuur, nieuwbouw als hergebruik. Vanuit onze veelzijdige kennis van techniek én proces verkennen wij samen met onze opdrachtgevers de grenzen van het mogelijke.

ABT B.V.

Afdeling Communicatie